Saturday, June 13, 2009

Sunyi Sepi Aku Benci!

Rekod baru, seminggu tidak kua umah secara pakej. Melihat kepada inbox msg. Tertera nama Tong. Owh terus teringat trip 2 Genting ari 2. Hampir 2bulan dah trip 2 tp copy gamba maseh xdpt2 lg. Xpela da mls nak mintak. Tau kowg mesti mls nk copy, mls nk pas2 sume, dan mls nk layan. Owg xda camera cmni lah. Sering meminta2. Jadi, abaikan. Senang.

Sejak Wan d MMU, terasa seperti mengada ngada ku kian jarang dilontarkan kepadanya. Owh mungkin kerana diri sniri pn faham situasi kini berbeza. Dan sering memujuk diri sniri dan berkata dlm hati kecil, "Xyahla kacau die sgt. Kn die bz" Niat hati mau jumpa tp maseh lg berkata pd diri sniri "Kn die balek wekend, mesti die penat. Biarla die rehat, spent time ngn family" Yela mlm td je pn die da balek lambat g mkn sume mesti penat. Xpe, aku faham. Mungkin aku patut beri sedikit ruang dan tidak perlu utk terlebey mendesak. Tp maseh, RINDUku kian membuak2.

Dan sepatutnya ari ni jumpe Shera, Pka, Ct. Ex-schoolmate. Tp kn mcm salu kte dgr. Kte hanya merancang tp Tuhan yg tentukan. Msg dari Shera berbunyi "Da, xjd eysok. Dowg sume ade hal. Aku da mls nk plan" Owh Shera seperti merajuk. Aku yg tidak mahu mengeruhkan lg keadaan membalas saja dgn mengatakan "Xpe next time boley kn" Dunia da berubah, zaman da maju maseng2 punya hal tersendiri. Eliza kt kg katanya, Fadiana plak ade driving clas, Nadya langsung xreply msg, Ikin ade game, Anis cbuk dgn frelance, Ct ade kenduri, Pka sdg short sem, dan mcm2 lg.

Terasa mcm post kali ni lebey serius dan xda gelak2. Mengapakah? Jiwa sdg sentimental kot. Ape2 jela. Sunyi sepi aku benci!

2 comments:

NAZ said...

HARAP tidak mental :)

Zahidah Zainal said...

naz
ahahaha ye i hope so encik naz ;)